La pràctica totalitat de les cerques als buscadors web es fan mitjançant el navegador i no pas escrivint l’adreça. Per exemple, Google, el principal cercador al nostre país, ordena els seus resultats tenint en compte diversos factors, aspectes com la qualitat del contingut, les paraules clau, contingut original, contingut participatiu, descripció de la pàgina, enllaços externs, encapçalaments, etc. És per això, que per aconseguir un bon posicionament orgànic o natural, els serveis a internet oferts han de ser també diversos. Publicitar una web mitjançant estratègies SEO serà una tasca diversa i laboriosa, i totes elles aniran enfocades a millorar la posició als resultats dels cercadors.
Al parlar de màrqueting online, parlem de posicionament a curt temini, a diferencia del SEO. En aquest cas, podrem escollir la posició a on volem que aparegui el nostre enllaç. Són accions de pagament. Per complementar les visites naturals, realitzar accions diferents, diferents tipus de publicitat que posarem a la xarxa. Es poden crear campanyes en diferents cercadors (SEM) i xarxes socials. També podem publicar en webs estratègiques: webs amb un alt nombre de visites, directoris d'empreses, blogs, fòrums... Tots relacionats amb el sector d'activitat del domini a promocionar. Amb aquest servei a internet, segons la campanya a realitzar, podrem utilitzar diferents tipus d'anuncis: anuncis de text, anuncis gràfics, anuncis de vídeo o anuncis de mòbils.
Web 3.0 és la web que facilita l'accessibilitat de les persones a la informació, sense dependre de quin dispositiu utilitzi per accedir-hi. Es tracta de webs amb les que es pot interactuar per aconseguir resultats, no només compartint informació. Són webs interactives en les que podrà editar, agregar i fins a esborrar informació de molts llocs amb la finalitat de mantenir-los actualitzats d'una manera ràpida, pràctica i fàcil. A més a més, aquest tipus de màrqueting utilitza conceptes y tècniques de promoció de marca, de productes i serveis per a empreses que vulguin anar més enllà del consum, que busquin donar una experiència, acomplir necessitats personals dels usuaris.